ရဟန္းတို႔ စကား ႏွီးေႏွာမိျခင္းျဖင့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ကို “ေဆြးေႏြးသင့္သူဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မေဆြးေႏြး
သင့္သူ ဟူ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း” သိအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္
တိုက္႐ိုက္ ေျဖဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ ျပႆနာကို တိုက္႐ိုက္အားျဖင့္ အကယ္၍ မေျဖဆိုျငားအံ့၊ ေ၀ဖန္၍
ေျဖဆိုရမည္ ျဖစ္ေသာ ျပႆနာကို ေ၀ဖန္၍ မေျဖဆိုျငားအံ့၊ တဖန္ ျပန္ေမး၍ ေျဖဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ
ျပႆနာကို တဖန္ ျပန္ေမး၍ မေျဖဆိုျငားအံ့၊ (မေျဖဆိုဘဲ) ထားရမည္ ျဖစ္ေသာ ျပႆနာကို
(မေျဖဆိုဘဲ) မထားျငားအံ့၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ မေဆြးေႏြးသင့္ေသာ
ပုဂ္ၢဳိလ္မည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္ တိုက္႐ိုက္ ေျဖဆိုရမည္ ျဖစ္ေသာ
ျပႆနာကို တိုက္႐ိုက္ အားျဖင့္ အကယ္၍ ေျဖဆိုအံ့၊ ေ၀ဖန္၍ ေျဖဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ ျပႆနာကို
ေ၀ဖန္၍ ေျဖဆိုအံ့၊ တဖန္ ျပန္ေမး၍ ေျဖဆိုရမည္ ျဖစ္ေသာ ျပႆနာကို တဖန္ ျပန္ေမး၍ ေျဖဆိုအံ့၊
(မေျဖဆိုဘဲ) ထားရမည္ ျဖစ္ေသာ ျပႆနာကိုလည္း (မေျဖဆိုဘဲ) ထားအံ့။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔
ျဖစ္လတ္ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ေဆြးေႏြးသင့္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မည္၏။
ရဟန္းတို႔ စကား ႏွီးေႏွာမိျခင္းျဖင့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ကို “ေဆြးေႏြးသင့္သူ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မေဆြးေႏြး
သင့္သူ ဟူ၍ လည္းေကာင္း” သိအပ္၏။ ရဟန္းတ႔ ို ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္
အေၾကာင္း ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္၌ အကယ္၍ မတည္အံ့၊ ၾကံဆအပ္ေသာ အရာ၌ အကယ္၍
မတည္အံ့၊ သိရမည့္ ၀ါဒ၌ အကယ္၍ မတည္အံ့၊ (ေျဖဆိုရမည့္) က်င့္၀တ္၌ အကယ္၍ မတည္အံ့၊
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ မေဆြးေႏြးသင့္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မည္၏။ ရဟန္းတို႔
ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္ အေၾကာင္းဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္၌ အကယ္၍ တည္အံ့၊
ၾကံဆအပ္ေသာ အရာ၌ အကယ္၍ တည္အံ့၊ သိရမည့္၀ါဒ၌ အကယ္၍ တည္အံ့၊ (ေျဖဆိုရမည့္)
က်င့္၀တ္၌ အကယ္၍ တည္အံ့။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ေဆြးေႏြးသင့္ေသာ
ပုဂ္ၢိဳလ္မည္၏။
ရဟန္းတို႔ စကား ႏွီးေႏွာမိျခင္းျဖင့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ကို “ေဆြးေႏြး သင့္သူ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မေဆြးေႏြး
သင့္သူ ဟူ၍ လည္းေကာင္း” သိအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္ စကား
တစ္ခုျဖင့္ စကားတစ္ခုကို အကယ္၍ ဖံုးကြယ္အံ့ (ေ၀့လည္ေခ်ာင္ပတ္လုပ္အံ့)၊ အျပင္စကားကို ေဆာင္၍ ပယ္အံ့ (မေရာင္ရာ ဆီလူးအံ့)၊ စိတ္ဆိုးျခင္း
အမ်က္ထြက္ျခင္း မႏွစ္သက္ျခင္းကိုလည္း ထင္စြာျပဳအံ့ (မိမိ၏အားနည္းခ်က္ကိုထိသျဖင့္ ေဒါသျဖစ္အံ့)၊ ရဟန္း တို႔ ဤသို႔ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္
သည္ မေဆြးေႏြးသင့္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္ စကား
တစ္ခုျဖင့္ စကားတစ္ခုကို အကယ္၍ မဖံုးကြယ္အံ့၊ အျပင္စကားကို ေဆာင္၍ မပယ္အံ့၊ စိတ္ဆိုးျခင္း
အမ်က္ ထြက္ျခင္း မႏွစ္သက္ျခင္း ကိုလည္း ထင္စြာ မျပဳအံ့၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ျဖစ္လတ္ေသာ္
ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ေဆြးေႏြး သင့္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မည္၏။
ရဟန္းတို႔ စကား ႏွီးေႏွာမိျခင္းျဖင့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ကို “ေဆြးေႏြးသင့္သူ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မေဆြးေႏြး
သင့္သူ ဟူ၍ လည္းေကာင္း” သိအပ္၏။ ရဟန္းတ႔ ို ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္
အကယ္၍ (ပါဠိပါဌ္သားရြတ္ဖတ္၍) လႊမ္းမိုးအံ့ (လူအမ်ားနားမလည္ႏုိင္ေသာ ပညာရပ္အသုံးအႏွံႈးမ်ားသုံးျခင္း)၊ (အေၾကာင္းျပ၍) ဖိႏွိပ္အံ့၊ (ေမးသူ႕စိတ္၌ သံသယ
ရွိလာေအာင္) ျပင္းစြာ ရယ္အံ့ (သေရာ္သည့္သေဘာ)၊ အနည္းငယ္ ခၽြတ္ယြင္းသည္ကို အမွားဖမ္းအံ့။ ရဟန္းတို႔
ဤသို႔ျဖစ္လတ္ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္ သည္ မေဆြးေႏြးသင့္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္ မည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္
ျပႆနာကို ေမးအပ္ေသာ္ အကယ္၍ (ပါဠိပါဌ္သား ရြတ္ဖတ္၍) မလႊမ္းမိုးအံ့၊ (အေၾကာင္းျပ၍)
မဖိႏွိပ္အံ့၊ (ေမးသူ႕စိတ္၌ သံသယ ရွိလာေအာင္) ျပင္းစြာ မရယ္အံ့၊ အနည္းငယ္ ခၽြတ္ယြင္းသည္ကို
အမွား မဖမ္းအံ့။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ျဖစ္လတ္ ေသာ္ ဤပုဂ္ၢိဳလ္သည္ ေဆြးေႏြးသင့္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မည္၏။
(အ-၃ ကထာ၀တၳဳသုတ္)
Tuesday, March 20, 2012
စည္းေ၀းေဆြးေႏြးျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၏ စံမ်ား
Posted by Myo Chit Thwe at 3/20/2012 06:10:00 PM 0 comments
Labels: ဗုဒၶ၏ အၿကံျပဳခ်က္မ်ား
Monday, March 19, 2012
ဘ၀
ဒို႔ညီအကို ဒီလုိအိပ္ေမာက်
အိပ္မက္လွလွထဲမွာ
ဆင္းရဲဒုကၡဆိုတာမရွိဘူး။
အားအင္ေတြ ပ်က္ေနရင္
တေယာက္ကို တေယာက္
ဒီလုိဖက္ အိပ္မက္ျပင္းျပင္းထဲမွာ
ဒို႔…ထမင္းမငတ္ဘူး။
ေနျပင္းေတြပူခ်င္ပူ
မိုးေရေတြ စိုခ်င္စို
အိပ္မက္ခ်ိဳခ်ိဳထဲမွာ မင္းမငိုရဘူး။
မနက္ ေစာခ်င္ေစာ
ေန႔ လင္းခ်င္လင္း
ည ခ်ဳပ္ခ်င္ခ်ဳပ္
ပစၥဳပၸန္အိပ္မက္ထဲမွာ
ဒို႔အတြက္…
အတိတ္မရွိဘူး၊ အနာဂတ္မရွိဘူး။
အဆင္ေျပျခင္းခဏေတြ ရပ္တန္႔
အိပ္မက္ေတြက လန္႔ႏိုးတဲ့အခါ
အလွတရားမရွိတဲ့
ဘ၀ခါးခါးကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ျပင္ရင္း
ကံၾကမၼာနဲ႔ဒို႔ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကတာေပါ့ကြာ။
"
Posted by Myo Chit Thwe at 3/19/2012 01:56:00 AM 0 comments
Labels: ကဗ်ာ
Subscribe to:
Posts (Atom)