Friday, June 11, 2010

သူခိုးတစ္ေယာက္ရဲ႕ရင္ခုန္သံ


တစ္ေန႔ညက ျမန္မာေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားစုေ၀းရာ မကုဋေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးတြင္ သူခုိးကပ္သည္။ ထိုသူခိုးသည္ ရုိးသား၍ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာေက်ာင္းႏွင့္လုပ္စားေနသည္မွာ အေတာ္ၾကာဟန္ရွိၿပီ။ ယခင္ကလည္း ပစၥည္းခဏခဏေပ်ာက္ဖူးသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ပတ္ခန္႔က လက္(ပ္) ေတာ့ တစ္လုံးပါသြားေသးသည္။ သူ႔လက္ခ်က္ျဖစ္ဖို႔ေသခ်ာသည္။ ယင္းသူခိုးသည္ သူခိုးမ်က္မွန္မပါသည့္တိုင္ သူခိုးမွန္းသိသာလွသည္။ မည္းလွ်က္ႏွင့္ မည္းေသာ လူစားမ်ိဳးျဖစ္သည္။ သူခိုးျဖစ္လွ်က္ႏွင့္ သိကၡာလည္းမရွိ။ သူသည္ တစ္ကြ်န္းလုံးရွိစာသင္သားမ်ား (အလည္လာသူေရာ အခန္းရၿပီးသူမ်ားႏွင့္ပါ) ပ်ားပန္းခက္မွ် စည္ကားေသာ အေဆာင္ႀကီးတြင္ သူလုိလိုကိုယ္လိုလို ဘုမသိဘမသိႏွင့္ ေရာေယာင္၍ လစ္လွ်င္ သုတ္ရန္ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လာျခင္းမေကာင္းေသာ သူခိုးခမ်ာ မသကၤာသျဖင့္ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးျခင္းခံရေသာအခါ ဟုိလူကလႊတ္လိုက္သလိုလို ဒီလူကလႊတ္လုိက္သလိုလိုႏွင့္ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္လုပ္ေန၏။ ဘယ္သူ႔ဆီကိုလာသလဲ ဟူေသာေမးခြန္းကိုလည္း ပြဲမ၀င္ခင္အျပင္က မေလ့က်င့္ခဲ့ရသည့္အတြက္ ေကာင္းေကာင္းမေျဖႏိုင္ရွိရွာ၏။ ရုပ္ကေလးသနားကမားႏွင့္ အေတာ္ကိုသိကၡာမဲ့ေသာ သူခိုးျဖစ္၏။ မည္သည့္ရုိးသားျခင္း အရိပ္အေယာက္မွ် သူ႔ဆီတြင္မေတြ႔႕ရ။


သူခိုးပဲ ရိုးသားၿပီး သိကၡာရွိရဦးမွာလားဟု ေမးစရာရွိ၏။ ေလာကဥပေဒ၏ ဒုစရုိက္မႈမ်ားတြင္ မုဒိန္းမႈတစ္ခုတည္းသာ စင္းလုံးေခ်ာ၊ လုံးေစ့ပါ႒္ေစ့ သိကၡာမဲ့ေသာ အမႈျဖစ္သည္ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ယူဆ၏။ လူသတ္လွ်င္လည္း သိကၡာရွိရွိသတ္ႏိုင္၏။ လိမ္စားလွ်င္လည္း သိကၡာရွိရွိလိမ္စားႏိုင္၏။ ခါးပိုက္ႏိႈက္လည္း သူ႔သိကၡာႏွင့္သူရွိ၏။ သူခိုးလည္း အတူတူျဖစ္၏။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္၊ မိခံထိလွ်င္ေတာ့ ဥပေဒအတုိင္း ကိုယ္ျဖစ္ကုိယ္ခံရုံသာရွိ၏။ ကိုယ့္ကိုရုိက္လို႔ ျပန္ရိုက္လွ်င္၊ ကိုယ့္လူသတ္လို႔ ျပန္သတ္လွ်င္၊ ကိုယ့္ပစၥည္းခိုးလို႔ ျပန္ခိုးလွ်င္ ထိုတုံ႔ျပန္ျခင္းမ်ားသည္ ကလဲ့စားေခ်ျခင္းမ်ားသာျဖစ္၏။ ယဥ္ေက်းေသာ မည္သည့္ႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒမွ ကလဲ့စားေခ်ျခင္းကိုလက္မခံ။ ဗုဒၶဥပေဒကလည္း ခြင့္မျပဳ။

ေပစုတ္စုတ္ရြတ္တြတ္တြတ္ႏိုင္ေသာ ပေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားဟုေခၚသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေရးသားရိုက္ကူးထားေသာ ၀တၳဳဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ရွိ၏။ သူသည္ စာေပပညာ တတ္ကြ်မ္းသျဖင့္ ပေရာ္ဖက္ဆာဟူေသာဘြဲ႔ထူးႀကီးကို ရရွိခဲ့သည္မဟုတ္။ သူ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္ႏွင့္ စိတ္သေဘာထားမ်ားေၾကာင့္ လူမ်ားကသူ႔ကို (ထိုေခတ္ထိုအခါက တကယ့္ပါရဂူမ်ားကို ရြတ္ေသာအေနျဖင့္) ေပးထားျခင္းျဖစ္၏။ အတည္ေပါက္ေပးထားျခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္း ဆိတ္ဖြားက လက္ခံထားျခင္းျဖစ္၏။ လူသတ္မႈ လိမ္လည္မႈ စသည့္ အမႈေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ သူ ေထာင္က်ဖူး၏။ သူ ေထာင္မွ ထြက္ေသာတစ္ေန႔တြင္ ေထာင္သားမ်ားက “ပေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြား….၊ ပေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြား…” ဟု ေအာ္ဟစ္ ႏႈတ္ဆက္ၾက၏။ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားသည္ သူ႔ကို ၾသဘာေပးေနေသာ လူအုပ္ႀကီးထဲမွ အနီးဆုံးေထာင္သားတစ္ေယာက္အား ေမးလုိက္၏။
ဆိတ္ဖြား။ ။ မင္း ဘာအမႈနဲ႔ ေထာင္က်တာလဲ။
ေထာင္သား။ ။ ကြ်န္ေတာ္ လူသတ္မႈနဲ႔ပါခင္ဗ်။
ဆိတ္ဖြား။ ။ ေအး ေကာင္းတယ္။ (ခံ ကိုအသံရွည္ဆြဲ၍) ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ။
ထို႔ေနာက္ သူ ေနာက္တစ္ေယာက္ကို ထပ္ေမး၏။
ဆိတ္ဖြား။ ။ မင္းေကာ ဘာအမႈနဲ႔ ေထာင္က်တာလဲ။
ေထာင္သား။ ။ ကြ်န္ေတာ္ ခိုးမႈနဲ႔ပါခင္ဗ်။
ဆိတ္ဖြား။ ။ ေအး ေကာင္းတယ္။ (ခံ ကိုအသံရွည္ဆြဲ၍) ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ။
ထို႔ေနာက္ ေနာက္တစ္ေယာက္ကို ေမးျပန္၏။
ဆိတ္ဖြား။ ။ မင္းေရာကြ
ေထာင္သား။ ။ (၀မ္းသာအားရႏွင့္) ကြ်န္ေတာ္ မုဒိမ္းမႈပါခင္ဗ်။
ဆိတ္ဖြား။ ။ (မ်က္လုံးထဲတြင္ ေဒါသအေရာင္မ်ားေတာက္လာကာ ရွိသမွ်အေပါက္တို႔မွ အထူးသျဖင့္ နားမွ ေဒါသအေငြ႔မ်ား တေထာင္းေထာင္းထလာကာ) ေဟ့ေကာင္ေတြ ဒီေကာင့္ကို ၀ိုင္းရုိက္ၾကစမ္း။
ဒုန္း…ခြပ္…ေဖ်ာင္း…အုန္း…အား…………
------------------------

ကြ်ႏု္ပ္၏ သိကၡာရွိေသာ ဒုစရုိက္သမား အေတြးအျမင္သည္ ဤ၀တၳဳဇာတ္လမ္းမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သိကၡာရွိေသာ သူခိုးဟု အဓိပၸာယ္ေကာက္ႏိုင္သည့္ အေတြးမ်ိဳး ေတြးခဲ့မိျခင္းျဖစ္၏။ ဇာတ္၀တထၳဳသာဓကမ်ားတြင္လည္း သတ္ျခင္း၊ ခုိးျခင္း၊ လိမ္ျခင္းတို႔ကို ေနာက္မျဖစ္ေစရန္ အေၾကာင္းရွာ၍စီစဥ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာဘုရင္က ခြင့္လႊတ္ဖူးေသာသာဓကမ်ား ရွိခဲ့ဖူး၏။ ခိုးျခင္းကိုခြင့္လႊတ္ရန္ ကြ်ႏု္ပ္အဆိုျပဳေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း သူမ်ားပစၥည္းခိုးျခင္းကို အလြန္မုန္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူခိုးကိုေတာ့ မမုန္းပါ။ (တစ္ေန႔ကပါသြားေသာ လက္(ပ္) ေတာ့သည္ မိမိ ပစၥည္းမဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္)။

ကြ်န္ေတာ္သည္ ကေလးဘ၀တုန္းက သူမ်ားပစၥည္း ခုိးဖူး၏။ ကြ်န္ေတာ္ သူမ်ားပစၥည္း ခိုးယူပုံမွာစိတ္၀င္စားစရာေကာင္း၏။ ထိုပုံရိပ္မ်ားကို ျပန္ေျပာင္းစဥ္စား၍ ေအာက္ေမ့ၾကည့္ေသာအခါ ရယ္စရာလည္းေကာင္း၏။ သနားစရာလည္းေကာင္း၏။ ေၾကကြဲစရာလညး္ေကာင္း၏။ ၿပီးေတာ့ သင္ခန္းစာ ယူစရာမ်ားလည္းရွိ၏။ ငယ္စဥ္က သူမ်ားကေလးေတြ စားသလို မစားရ။ သူမ်ားသြားသလို မသြားရ။ သူမ်ားေနသလိုမေနရ။ သူမ်ားကေလးေတြ မုန္႔ဖိုးရသလုိ မရေသာေၾကာင့္ မေအာင့္အီးႏိုင္ေတာ့သည့္ အဆုံး ထြက္ေပါက္ရွာရာမွ သူမသိေအာင္ယူျခင္းအမႈကို က်ဴးလြန္မိခဲ့၏။ (သူခိုးေလးဘ၀မွ သူခိုးႀကီးဘ၀မေရာက္ေအာင္၊ ခိုးျခင္းဆိုေသာ အမႈကို ရြံမုန္းလာေအာင္ သြန္သင္ဆုံးမေပးေသာ မိခင္ဖခင္ တို႔အား ဤေနရာမွ ရွိခိုးပါ၏။) ကြ်ႏု္ပ္၏ခုိးယူပုံသည္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသည္ဟု ဆိုခဲ့၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုစဥ္က ခုိးခဲ့ေသာအမႈတို႔ကို ယခု အနည္းငယ္ရင့္က်က္ေသာ ဦးေႏွာက္ျဖင့္ စိစစ္ၾကည့္ေသာအခါ ရာႏႈန္းျပည့္ ခိုးယူမႈမဟုတ္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။ (ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခိုးတာကေတာ့ ခုိးတာပါပဲေလ။)

ဥပမာ (၁)။ ။ တစ္ခါမွ် မ၀ါးဖူးေသာ ပီေကေလး ၀ယ္၀ါးခ်င္လွ၍ မေအာင့္အီးႏိုင္ေတာ့သည့္အဆုံး (မွတ္မွတ္ရရ ၃ က်ပ္) ကို သူတစ္ပါးထံမွ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ခိုးယူျခင္း။
ျဖစ္စဥ္မွာ။ ။ ရပ္ကြက္ထဲရွိ ကေလးမ်ားကစားေနက် ကြင္းျပင္တြင္ ကေလးတစ္ေယာက္ ပိုက္ဆံ သုံးက်ပ္က်က်န္ခဲ့၏။ တရားခံ (ကြ်ႏ္ုပ္) အပါအ၀င္ ကေလးသုံးေလးေယာက္ခန္႔ သာရွိ၏။ ထိုကေလးက်က်န္ခဲ့ေသာပိုက္ဆံကို ကြ်ႏ္ုပ္တစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ေတြ႕၏။ သူမ်ားမေတြ႕ေအာင္လည္း ကာစီးကာစီးလုပ္၏။ ဤသည္ကို အျခားကေလးမ်ား မရိပ္မိ။ ကစားၿပီး၍ ကေလးအားလုံး ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ေသာအခါတြင္ ပိရိမႈရွိေအာင္ သူတို႔ႏွင့္လုိက္သြားၿပီးမွ ျပန္လာကာ ပိုက္ဆံသုံးက်ပ္ကို ပီေကတစ္ဖက္အတြက္ ျပန္ယူသည္။

ဥပမာ (၂)။ ။ ဗြီဒီယိုရုံမွ ပိုက္ဆံငါးက်ပ္ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါခန္႔ ခိုးယူျခင္း။
ျဖစ္စဥ္။ ။ ကြ်ႏု္ပ္မိဘမ်ားမွာ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဗြီဒီယုိရုံပိုင္၏ သားသမီးမ်ားမွာ သူတို႔တပည့္မ်ားသာျဖစ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရုံပိုင္က ရုံေစာင့္ကို ဆရာဆရာမတို႔ လာလွ်င္ ရုံ၀င္ခမယူရန္ ညႊန္ၾကားထား၏။ သို႔ေသာ္ ၾကာလာေသာအခါ မိဘမ်ားက အားနာ၍ ေပးဖို႔စီစဥ္၏။ တစ္ဖန္ တန္ျပန္အားနာရမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္ကားမေပးၾက။ ရုံထဲေရာက္ၿပီးကာမွ ကြ်ႏု္ပ္အား မသိမသာေပးခိုင္း၏။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း မေပးဘဲ မသိမသာ ခိုးထား၏။ ထိုအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္သည္ သေရဂ်ာကင္ႏွင့္၊ အုတ္က်ိဳးေရာင္ဂ်င္းေဘာင္းဘီႏွင့္၊ ႏိုက္(စ္) ဦးထုပ္ႏွင့္ လြန္စြာစမတ္က်ေသာ သူခိုးျဖစ္၏။ (ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကြ်န္ႏု္ပ္သည္ ခိုးမႈႏွင့္အတူ စမတ္က်က်၀တ္စားဆင္ယင္မႈကိုပါ မုန္းတီးသြားေတာ့သည္။) မွတ္မွတ္ရရ ကြ်ႏု္ပ္ႏွမ ကလိေသာေၾကာင့္ ညတြင္းခ်င္းအမႈေပၚ၍ ဖခင္ကိုယ္တိုင္ ရဲစခန္းသုိ႔လိုက္ပို႔၏။ (ထိုအခ်ိန္က အသက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမၻာ့အသက္အငယ္ဆုံး ခိုးမႈျဖင့္ ေထာင္သုိ႔ အပို႔ခံရသူဟု ဂင္းနစ္စံခ်ိန္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ရန္ ဆႏၵျပဳႏိုင္ၾကပါသည္)။

ေထာင္သို႔အပို႔ခံရေသာ္လည္း ျပစ္မႈမႀကီးသျဖင့္ ေထာင္ထဲသို႔မေရာက္လိုက္ဘဲ ညခ်င္းတြင္းလြတ္လာ၏။ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္တြင္ ညက ေထာင္သို႔ပို႔ခံရသည္ကို သူမ်ားကေလးေတြ သိသြားမွာ စုိးရိမ္သည္။ ရွက္သည္။ ဤသည္ကို ကြ်ႏု္ပ္ႏွမက သူမ်ားေတြသိသြားေအာင္ ထပ္ကလိခ်င္ေသးသည္။ မနဲတားထားခဲ့ရသည္။ ထိုစဥ္က ၄င္းစိတ္ေနသေဘာထားကို ယခုအေျခအေနတြင္ ကြ်န္ေတာ္အရမ္းမုန္းသည္။ မိမိခိုးသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေထာင္သို႔ အပို႔ခံရသည္၊ မိမိဆီက ဘာမွ်ပဲ့ပါမသြား။ သူမ်ားသိေတာ့ ပိုေကာင္းသည္။ ငါ မင္းတို႔ထက္အရင္ ေထာင္ေရာက္ဖူးသည္ဟု ၾကြားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္က အေျခအေနသည္ ယခုအေျခအေနႏွင့္ ဆီႏွင့္ ေရလိုကြာသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ငယ္စဥ္က ကြ်ႏ္ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ကေလးမ်ားၾကားတြင္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေသးႏုပ္သိမ္ဖ်င္းဆုံး ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ (ရပ္ကြက္ထဲတြင္သာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတြင္ နိမ့္က်ျခင္းမွ အနည္းငယ္သက္သာရာ ရသည္ထင္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္ဖခင္မွာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္လိမ့္မည္)။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိ႔ထက္နိမ့္က်သိမ္ဖ်င္းေသာ အေျခအေနတစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ရန္ ကြ်ႏု္ပ္တြင္ ခြန္အားမရွိ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မ်ားသိသြားလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္ကို ယခင္ကထက္ပို၍ ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံၾကေတာ့မည္။ ထိုအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ့္တြင္ သူငယ္ခ်င္းမရွိ၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းမရွိ၊ သခင္ေတြသာရွိသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ေပါင္းသင္းေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ကြ်န္တစ္ေကာင္မွ်သာျဖစ္သည္။ အနာခံစရာရွိလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္ကိုေရွ႕တန္းပို႔၍ အသာစံစရာရွိလွ်င္ ကြ်ႏ္ုပ္ကို ေခါက္ထားသည္။ ထိုေခါက္ရိုးမ်ားၾကားတြင္ ကြ်ႏု္ပ္လည္း အေတာ္ေလး က်ိဳးေနခဲ့သည္။ အျပဳသေဘာမေဆာင္ေသာ သေဘာတရားတစ္ခုအတြက္ ကြ်ႏု္ပ္ကိုေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းျပဳလုပ္ၾကသည္ကိုပင္ ထိုစဥ္ကကြ်ႏု္ပ္သည္ ၀မ္းသာအားရႏွင့္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ခဲ့သည္။ (ယခု ကြ်ႏ္ုပ္ ငိုခ်င္ေနသည္)

ဘ၀သည္ ေျပာင္းျပန္အခ်ိဳးက်သည္ထင္သည္။ ငယ္စဥ္က သီအုိရီအရ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္မူ အားလုံးသည္ ကြ်ႏ္ုပ္ေၾကာက္ရြံ႕ ရြံမုန္းရေသာ အရွင္သခင္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ အေျခအေနက ယခင္ ကေလးဘ၀ကႏွင့္ ေျပာင္းျပန္။ ကြ်ႏု္ပ္ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သီအိုရီအရ ကြ်ႏ္ုပ္၏ တပည့္မ်ားျဖစ္ၾကသလို ကြ်ႏု္ပ္၏ ဆရာမ်ားလည္းၾကျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔တြင္မူ အျပန္အလွန္ ခင္မင္ေလးစားရေသာ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ ေလာကႀကီးသည္ ညီညႊတ္မွ်တ၍ အလြန္တရာ လွပေနေတာ့၏။ (ယခု ကြ်ႏု္ပ္ ျပဳံးေနသည္)

ကြ်ႏု္ပ္၏ ေနာက္ဆုံးခုိးမႈ။ ။ ဇီးသီးခိုးျခင္း
ဤခိုးမႈသည္ ၂၀% ပင္ ျပည့္မည္မထင္။ သို႔ေသာ္ ထိုခိုးမႈေၾကာင့္ သူမ်ားပစၥည္းခိုးယူျခင္းကို ၁၀၀% ရြံရွာမုန္းတီးသြားသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္က ခိုးယူျခင္းကို စက္ဆုပ္ျခင္းမွာ ယခုကဲ့သို႔ မျဖဴစင္၊ စိုးရိမ္ေသာကႏွင့္ ေဒါသေတြပါခဲ့သည္။

ျဖစ္စဥ္။ ။ စီးပြားျဖစ္မဟုတ္ေသာ ဇီးျခံႀကီးတစ္ျခံကို ဆံပင္ညႇပ္သမားတစ္ေယာက္ပိုင္ဆိုင္၏။ ထိုျခံထဲရွိဇီးသီးမ်ားကို ရပ္ကြက္ထဲရွိ ကေလးတိုင္းလုိလို သြားေရာက္ခူးဆြတ္ စားသုံးၾကၿမဲျဖစ္၏။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ဒီလိုဂြင္မ်ိဳးကို အလြတ္ခံေလ့မရွိ။ ကေလးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျခံပိုင္ရွင္ ၿငိဳျငင္ မၿငိဳျငင္ကို အကဲမခတ္တတ္။ မၿငိဳျငင္ဟုလည္း ယုံၾကည္ေနခဲ့၏။ တစ္ေန႔ ထိုျခံမွ ဇီးသီးမ်ားခူးယူၿပီးအျပန္ အိမ္အေရာက္တြင္ ဖခင္က ႀကိမ္လုံးႏွင့္ ေစာင့္ေနကာ ဇီးသီးခိုးယူမႈျဖင့္စြပ္စြဲလွ်က္ ကြ်ဲရုိက္ႏြားရိုက္ ရိုက္ႏွက္ေလသည္။ ေျမႀကီးေပၚလိွမ့္ေနရင္းႏွင့္ပင္ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ ႀကိမ္လုံးတို႔သည္ ဆုံစက္ကဲ့သို႔ အဆက္မပ်က္ တရစပ္ က်လာေလေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ (၁၀ ႏွစ္သားခန္႔) ခိုးမႈကို အႀကီးအက်ယ္ ရြံမုန္းသြားေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ ေၾကကြဲမႈေတြ၊ ဗ်ာပါဒေတြႏွင့္ တကြျဖစ္၏။ တြဲပါလာေသာအက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ေက်းဇူးရွင္ မိခင္၊ဖခင္တို႔ကို ရင္ထဲအသဲထဲက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးလွသျဖင့္ ေခၚေ၀ၚေသာ ‘ေဖေဖ၊ ေမေမ’ ဟူေသာ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ေကာင္းသည့္ အေခၚအေ၀ၚမ်ိဳး တစ္ခါမွ် မေခၚဖူးေတာ့။ အေၾကာက္တရားတို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ရင္ထဲတြင္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် သာယာခ်မ္းေျမ႕မႈကို ရွာမေတြ႔ႏိုင္ေတာ့။ (ကြ်န္ေတာ္ အခု ငိုေနသည္)

ေနာက္ ၁ ႏွစ္၊ ၂ ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ၁၂ ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ကိုရင္၀တ္သည္။ သာသနာ့ေဘာင္ႏွင့္ လူ႔ေဘာင္သည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္မိဘမ်ားကို မသိမသာ ခြဲျခားထားလုိက္သည္။ မိဘမ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာသြားေသာအခ်ိန္က်မွ မိဘတို႔၏ေက်းဇူးကို သိျမင္လာကာ ကြ်န္ေတာ့ႏွလုံးသားတြင္ ထိုေက်းဇူးမ်ားကို နည္းနည္းခ်င္းထည့္ၾကည့္သည္။ ဗိုင္းရပ္ထိထားသျဖင့္ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္ႏွလုံးသားမွာ ထိုေက်းဇူးတရားတို႔ကို မ်ားမ်ားႏွင့္ ျမန္ျမန္မသြင္းႏိုင္ေပ။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ မိဘမ်ား၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ခိုးမႈသည္ ကြ်ႏု္ပ္မသိေသာ ဒုစရုိက္မႈအျဖစ္ အတိတ္တြင္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ က်န္ရစ္ေနခဲ့၏။

ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္၏ခိုးနည္း က်ပ္မျပည့္ေသာေၾကာင့္ ခိုးမႈႀကီးမဟုတ္အဆိုကို လက္ခံႏိုင္ေလာက္မည္ထင္ပါသည္။ ရယ္စရာေကာင္းသည္မွာ ကြ်ႏု္ပ္၏ခုိးပုံခိုးနည္း။ ေၾကကြဲစရာေကာင္းသည္မွာ ကြ်ႏ္ုပ္ခိုးရေသာ အေၾကာင္းအရင္းႏွင့္ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ေသာ မိဘမ်ားအေပၚ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ မျမတ္ႏိုးႏိုင္မႈ။ သင္ခန္းစာယူစရာေကာင္းသည္မွာ သူခိုးေလးမွ သူခိုးႀကီးမျဖစ္ေအာင္ မိဘတို႔၏ ဆိုဆုံးမပုံျဖစ္၏။ (ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ထဲက လုိခ်င္သမွ် အကုန္ေပးထားလွ်င္ ႀကီးလာေသာအခါ မိဘမ်ားက မေပးႏိုင္ေတာ့လွ်င္ ၈၀%ခန္႔ သူခိုးႀကီးျဖစ္လာႏိုင္သည္။ မိဘေလာင္းလ်ာမ်ား သင္ခန္းစာယူၾကပါကုန္)။

ယခု ကြ်န္ေတာ္ ဘာစိတ္ကူးေပါက္သည္မသိ သူမ်ားပစၥည္းခုိးခ်င္လာသည္။ တစ္ေန႔က အေဆာင္တြင္ လာေရာက္ခိုးယူေသာ သူခိုးကို အားမလိုအားမရျဖစ္၍ ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤခိုးခ်င္ျခင္းသည္ ၁၀၀% ျဖဴစင္ေသာ ခိုးခ်င္ျခင္းဟု ကြ်ႏု္ပ္ယုံသည္။ ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင့္ အႀကီးမားဆုံးအျပစ္ထဲက တစ္ခုျဖစ္ေသာ ပါရာဇိက အာပါတ္လည္း မသင့္ေရာက္ႏိုင္ဟု ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပါရာဇိက မက်ဘဲသူမ်ားပစၥည္းခိုးလိုသူမ်ား မွတ္သားထားၾကပါကုန္။

ပါရာဇိကမက်ဘဲ သူမ်ားပစၥည္းခုိးနည္း
၁။ ခင္မင္သူမ်ားထံမွသာခိုးမည္။ အရမ္းမခင္မင္ေသာ္လည္း မ်က္မွန္းတန္းမိရုံေလာက္ဆိုလွ်င္ ရၿပီ။ သူခိုးပါး၀၍ ရင့္က်က္လာေသာအခါမွ မည္သူ႔ ပစၥည္းကိုမဆို ခိုးမည္။
၂။ အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္မည္။ အခန္းထဲကို ေျခဖ်ားေထာက္၍ ကုတ္ကုတ္ ကုတ္ကုတ္ႏွင့္ သြားမည္။ က်ီးကန္းမ်က္လုံးကို ေခတၱငွားထားမည္။ လူေတြ႔သြားလွ်င္ ခပ္တည္တည္ေနမည္။ ကုိယ့္အသိဆီက ခိုးမည္ျဖစ္သျဖင့္ ကိစၥမရွိ။ ဟိုဟာလုိလို ဒါလုိလိုေျပာလုိက္မည္။
၃။ လြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္ခုိးၿပီးလွ်င္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူအား ပစၥည္းျပန္ေပးမည္။ ေရာ္ဘင္ဟု (ထ္)လို ငတက္ျပားလိုေတာ့ မတရားမလုပ္။ (သူတို႔သည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကသာ ေတာင္းဆိုေသာ သူခိုးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကြ်န္ေတာ့္ေခတ္က ေတာင္းဆိုေသာ သူခိုးျဖစ္သည္။)
၄။ ခိုးမႈက်ဴးလြန္တုန္း လက္ရဖမ္းမိသြားေသာအခ်ိန္သည္ ပစၥည္းခိုးရျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္အတြက္ ဇာတ္ရွိန္အျမင့္ဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဤခိုးျခင္းသည္ ေရာ္ဘင္ဟု(ထ္)တို႔ ငတက္ျပားတို႔ ခိုးသလို အဓိပၸာယ္မရွိဟု အေပၚယံထင္ရေသာ္လည္း ဤေနရာတြင္ အဓိပၸာယ္ေပၚလြင္မည္။
ခိုးမည္ၾကံတုန္း မသကၤာ၍ စစ္ေဆးေမးျမန္းလွ်င္ ေမးျမန္းသူမ်ားကို သနားေသာအားျဖင့္ သူခိုးပါဟု ၀မ္းသာအားရ ေျဖမည္။ ထိုသို႔ သူခိုးပါဟု၀န္ခံသျဖင့္ သူခိုးဟု သိသြားၾကေသာအခါ (သို႔မဟုတ္) ခိုးရာပါပစၥည္းႏွင့္တကြ မိသြားေသာအခါ ခင္မင္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မရင္းႏွီးပဲ သိရုံသာသိေသာသူေတြက တီးတိုးလည္း ေ၀ဖန္ၾကမည္။ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္လည္း ေျပာၾကမည္။ ေစ့ေစ့ၾကည့္၍လည္းရႈံ႕ခ်ၾကမည္။ စိတ္ထဲတြင္လည္း “ေအာ္… ငါ ဒီေကာင့္ကို လူရုိးေလးေအာက္ေမ့တာ လက္စသတ္ေတာ့ (အစဥ္အလာရွိတဲ့) သူခိုးပဲ” ဟု ေတးမွတ္ထားၾကမည္။ ရုပ္နဲ႔မွ မလိုက္ကြာလို႔ ေျပာခ်င္လည္းေျပာၾကမည္။ ထိုေ၀ဖန္ရႈံ႕ခ်သံမ်ားသည္ သူခိုးဇာတ္ခင္းျခင္း၏ အထြဋ္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္အလိုခ်င္ဆုံးရင္ခုန္သံမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူ႔ထံမွ မည္သည့္မုန္းတီးမႈကိုမွ်မလိုလား။ ခိုးရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ သူမ်ားပစၥည္းလုိခ်င္၍မဟုတ္ လူအမ်ားက မႀကိဳက္သျဖင့္ ေ၀ဖန္ရႈံ႕ခ်ၾကရာမွ ခံစားရေသာ ရင္ခုံသံမွ်သာျဖစ္သည္။ ထိုရင္ခုန္သံမ်ိဳးကို ကြ်န္ေတာ္အလြန္ႀကိဳက္သည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ ရင္ခုန္သံမ်ားသာျဖစ္သည္)

ဆက္ဖတ္မယ္

Monday, June 7, 2010

ဂုရုတစ္ေယာက္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးျခင္း (ေျပာင္းလဲပစ္ရမည့္ လူရုိင္းတို႔၏ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ)



ကြ်ႏု္ပ္သည္ ‘အိပ္မက္’ ဂ်ာနယ္မွ စပ္စုတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔ ၾကဳံရာလူတစ္ေယာက္ေယာက္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးရန္ ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္က အေတြးလမ္းၾကားေလးထဲသို႔ ၀င္ေရာက္လာခဲ့၏။ တစ္ေနရာအေရာက္ ‘နိမ္မိတ’ ဟု အမည္ရေသာ ဂုရုႀကီးတစ္ေယာက္ကိုေတြ႔ကာ အင္တာဗ်ဴးမည့္အေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းလုိက္ေတာ့၏။

ဂုရုႀကီး။ ။ ေအးေအး… ေမးလုိကေမး ေျဖလုိကေျဖမည္။ လိုခ်င္တဲ့အေျဖရဖုိ႔ေတာ့အာမ မခံဘူး။
ကြ်ႏု္ပ္၏စိတ္။ ။ တယ္… ငါထိပ္ေခါက္လုိက္လို႔ ေခါင္းထဲကအေျဖေတြ တစ္သီႀကီးထြက္က်လာလိမ့္။

ဂုရုႀကီးသည္ ဤလမ္းေဘးတြင္ ဒႆနေရးရာမ်ားႏႈိက္ အလြန္နာမည္ႀကီးသည္ဟု သိရသည္။ သို႔ႏွင့္ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ဖီေလာ္ ေမးခြန္းမ်ားကိုေမးမည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္၏။


ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ………………. အဲဒီအေပၚမွာ ဂုရုႀကီးဘယ္လုိျမင္လဲ ခင္ဗ်။
ဂု။ ။ အင္း….. အမ်ားလြန္တာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ အလြန္မ်ားတာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။

ကြ်န္။ ။ ………………. အဲဒါက်ေတာ့ေကာခင္ဗ်။
ဂု။ ။ ေအး…… ဟန္ေဆာင္တဲ့သူဟာ မရုိးသားဘူး။ ပြင့္လင္းတဲ့သူဟာ မယဥ္ေက်းဘူး။
စိတ္။ ။ အင္

ကြ်န္။ ။ ……………… ဒီကိစၥမွာ ဆရာႀကီးဘယ္လုိထင္လဲ။
ဂု။ ။ ေလးစားေတာ့က် မရင္းႏွီးဘူး။ ခင္မင္ရင္ေတာ့ အရုိအေသတန္တယ္။
စိတ္။ ။ ၀ွီး………

ကြ်န္။ ။ ……………… ဒါကို ဘယ္လုိရွင္းမလဲ။
ဂု။ ။ စနစ္က်ရင္ မလြတ္လပ္ဘူး။ ၾကဳံသလိုဆိုရင္ စည္းကမ္းမရွိဘူး။
စိတ္။ ။ အဲ………

ကြ်န္။ ။ ………………အဲဒီအတြက္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ခံယူခ်က္ကေလး။
ဂု။ ။ ေျပာဆုိလမ္းညႊန္ရင္ ဆရာႀကီးလုပ္တယ္။ ဘာမွမေျပာရင္ တာ၀န္မဲ့တယ္။
စိတ္။ ။ ဟင္………

ကြ်န္။ ။ ……………… အဲဒါက်ေတာ့ေရာ ဂုရုႀကီးအေနနဲ႔။
ဂု။ ။ သည္းညႇင္းခံရင္ အႏိုင္က်င့္ခ်င္တယ္။ မဟုတ္မခံဆုိရင္ ရန္ေတြ႔ခ်င္တယ္။
စိတ္။ ။ အို……

ကြ်န္။ ။ ……………… ဒီအေပၚမွာ ဆရာႀကီး ဘယ္လုိခံစားရလဲခင္ဗ်။
ဂု။ ။ ႏွိမ့္က်သူကို ႏွိမ့္ခ်ခ်င္တယ္။ ျမင့္ျမတ္သူကို ဆြဲခ်ခ်င္တယ္။
စိတ္။ ။ ဒန္႔………

ကြ်န္။ ။ ……………… အဲဒီအတြက္ အၾကံဥာဏ္ေလး ေပးပါဦး။
ဂု။ ။ ျဖည္းျဖည္းလုပ္ရင္ အလုပ္မတြင္ဘူး။ ျမန္ျမန္လုပ္ရင္ အမွားမ်ားမယ္။
စိတ္။ ။ ဂြိန္………

ကြ်န္။ ။ ………………အဲဒါေလးကို သုံးသပ္ျပပါဦး။
ဂု။ ။ ဟိုငဲ့ဒီငဲ့ဆိုရင္ ေပ်ာ့ညံ့တယ္။ ျပတ္ျပတ္သားသားဆိုရင္ ႏွလုံးသားမရွိဘူး။
စိတ္။ ။ အိန္………

ကြ်န္။ ။ ေနာက္ဆုံးေမးခြန္း မေမးခင္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ၾသ၀ါဒစကားေလး။
ဂု။ ။ မွတ္ထားကြဲ႕၊ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ေနရင္ မ်က္ခုံးတြန္႔ခ်င္တယ္။ ေပစုတ္စုတ္ေနရင္ ႏွာေခါင္းရႈံ႕ခ်င္တယ္။
စိတ္။ ။ ေအာ့… ေၾသာ္…

ကြ်န္။ ။ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ဆရာႀကီးရဲ႕ ၾသ၀ါဒစကားေလး။
ဂု။ ။ (မ်က္ခုံးကို ဘယ္ဖက္သို႔ မသိမသာတြန္႔၍ ညာဖက္ႏႈတ္ခမ္းကို ခပ္ပါးပါးရြဲ႕ကာ) သူ႔မွာရွိရင္ မနာလုိမယ္။ ကိုယ့္မွာရွိရင္ ၀န္တုိမယ္။
ကြ်န္။ ။ ဆရာႀကီးရဲ႕ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ မစုိ႔မပို႔ အေျဖေတြအတြက္ လူထုကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား….။
ဂု။ ။ က်ဳပ္ကလည္း အခုလုိ လူေတြကို ကလိခြင့္ရလုိ႔ ၀မ္းသာပါတယ္တဲ့ဗ်ာ။

ဒီလုိနဲ႔ ဂုရုႀကီးနိမ္မိတအနားမွ အေတြးလမ္းက်ဥ္းေလးအတိုင္း ဖဲခြာထြက္ေလွ်ာက္လာရင္း သူ႕အေျဖေတြကို ေခါင္းထဲထည့္ကာ ျမိန္ၿမိန္ႀကီး စားပစ္လိုက္ေတာ့၏။


ဆက္ဖတ္မယ္

Blogger template 'CoolingFall' by Ourblogtemplates.com 2008